Debata oksfordzka

„Propozycja”, „Opozycja”, „Ad vocem” to tylko niektóre hasła ściśle powiązane z debatą oksfordzką, która w bieżącym roku szkolnym 2022/2023 została wprowadzona w naszej szkole przez pedagoga szkolnego mgr Annę Szewczyk jako innowacja pedagogiczna.

W dniu 01.12.2022 r., o godzinie 14:20 odbyła się pierwsza z trzech zaplanowanych debat oksfordzkich na terenie szkoły. Panel dyskusyjny dotyczył wpływu elektromobilności na poprawę jakości środowiska. W debacie wzięło udział łącznie 20 uczniów z klas VI-VIII. W Jury zasiadały trzy osoby, które na opracowanych kartach przyznawały punkty za: strukturę wystąpienia, komunikację werbalną i niewerbalną, wartość merytoryczną, spójność drużyny, definiowanie linii sporu, kontrargumentację.

Pomimo tego, że dzisiejszą debatę wygrała grupa reprezentująca argumenty potwierdzające prawdziwość tezy, to ostateczny wynik wygranej drużyny zostanie ogłoszony dopiero po trzeciej debacie, która ostatecznie wskaże wygraną drużynę.

Nasza innowacja zaciekawiła nie tylko pracowników szkoły, ale również redaktorów Dobrego Tygodnika Sądeckiego, którzy postanowili opublikować informacje na ten temat na stronie dts24.pl: https://www.dts24.pl/bitwa-na-slowa-w-nowosadeckiej-siodemce/